fantic-motor

XEF 1.9 FACTORY

FANTIC XEF 1.9 FACTORY

Fantic XEF 1.9 Factory je kolo navržené nejnáročnější e-enduro jezdce. Stejně jako celá modelová řada XEF 1.9 disponuje zdvihy 190 mm a společně s modelem Fantic Racing nabízí karbonové vzpěry zadní stavby.

Další prvky výbavy jsou opět prvotřídní, zadní tlumič Öhlins TTX 22M, přední vidlice Rockshox Zeb Ultimate, bezdrátové řazení Sram GX ASX, motor Brose S-Mag, vyjímatelná 720 Wh baterie, čtyřpístkové brzdy Braking INCAS nebo ráfky Mavic E-Deemax s obutím Vittoria. Díky mullet upořádání kol a optimalizované geometrii je náš ebike mimořádně hravý při sjezdu, a přitom stále ochotně stoupá zpátky na vrchol.

MOTOR

Na XEF 1.9 Factory je nainstalován špičkový motor Brose S-MAG, navržený speciálně pro sportovní horské ebiky a pro ty nejnáročnější jezdce. Kromě výkonu 90Nm jsou hlavními přednostmi motoru ticho a plynulost při šlapání, kontrolovaný rozjezd v prudkých kopcích, nulový odpor ve vypnutém stavu, kompaktní rozměry a nízká hmotnost pouze 2,8 kg

Vyjímatelná baterie s kapacitou 720 Wh se vyznačuje dlouhou životností i při vysokém namáhání. Fantic používá baterie vlastní výroby, které se vyznačují velmi malou délkou, což přispívá k centralizaci hmotnosti a ještě lepšímu výkonu při sjezdu a zatáčení.

RÁM A ZADNÍ STAVBA

Celá enduro řada XEF využívá hliníkový hlavní rámový trojúhelník s optimalizovanou geometrií speciálně navrženou pro enduro e-bike. Fantic najde cestou předělávání klasických kol, své modely rovnou vyvíjí jako elektrokola. Geometrie zajišťuje pohodlný posed a zároveň ideálně vyvážené vlastnosti při sjezdu. 

Tento model dostal karbonové vzpěry zadní stavby, která stlačuje letmo uložený pružinový tlumič pomocí přepákovaného jednočepu. Toto řešení zajišťuje lineární chod a využití celého zdvihu tlumiče. Umístění zadního tlumiče, který prochází sedlovou trubkou, zajišťuje optimální rozložení hmotnosti a společně s krátkou baterií přispívá k centralizaci celkové váhy. Díky tomu je kolo pocitově velmi mrštné a hravé.

KOMPONENTY

Model XEF 1.9 Factory je postaven pro ty nejnáročnější jezdce. High endový mix komponentů poskytuje prvotřídní výkon ve všech ohledech. Tlumení zajišťuje vidlice Rockshox Zeb ve verzi Ultimate a pružinový tlumič Öhlins TTX 22M. O brzdný výkon se starají čtyřpístkové brzdy Braking INCAS a kotouče stejného výrobce s rozměry 220/203mm. Slabý článek rozhodně nepředstavují ani zapletená kola Mavic E-Deemax obutá do bezdušových plášťů výrobce Vittoria. Bezdrátové řazení Sram ASX Eagle s rozsahem 10-52. Kokpit dostala na starosti značka Renthal, se kterou spolupracuje tovární tým Fantic Racing. Pohodlné sedlo Selle Italia Novus Boost X-CROSS Superflow umístěné na teleskopické sedlovce Cranbrothers Highline 7 o průměru 30.9mm. Prvotřídní tlumení EXT se zdvihem 190mm je tedy jen špičkou ledovce!

BAREVNÉ VARIANTY

BÍLÁ

ZELENÁ

TEST ČASOPISU ELECTRIC BIKE

Příbuzný model XEF 1.9 Race prošel testem redaktorů z časopisu ELECTRICBIKE, kteří si z testu odnášely velice pozitivní dojmy: 

„Je to enduro kolo pro zkušené bikery, kteří se nebojí pustit brzdy a nechat podvozek a tlumiče, ať samy dlí nad bezpečnou a jistou stopou a poradí si s nástrahami trati. Pochopitelně je potřeba ukázat, kdo tu velí, a pevně držet řídítka, abychom nebyli vytrestáni. Kolo sedí i na nejhorších dírách doslova jako přilepené a neuhne před ničím. Perfektní pozice za řídítky umožňuje bezpečnou pilotáž a absolutní kontrolu nad touto bestií, která nijak neodmlouvá a nechá se od důsledného jezdce poměrně ochotně zkrotit a vést přesně podle jeho představ.“

Kompletní test je k přečtení zde.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Motor: Brose S-Mag 36, Kroutící moment/Točivý moment: 90 Nm
Baterie: Fantic Lithium Ion, 36 V, 720 Wh
Display: Brose Remote
Rám: Hliníkový, Velikosti: S – M – L
Vidlice: RockShox Zeb Ultimate 190mm
Tlumič: Ohlins TTX 22M
Převodník: Sram 34t
Kliky: FSA
Přehazovačka: Sram GX AXS
Řadicí páky: Sram GX AXS Eagle
Kazeta: SunRace SilverRed, 12V, 11-51
Řetěz: Sram NX
 
Přední brzda: Braking IN.CA.S disc brake – 4 pístová kotoučová brzda
Zadní brzda: Braking IN.CA.S disc brake – 4 pístová kotoučová brzda
Přední brzdový kotouč: Braking S3 Battfly, 220mm – 6 děr
Zadní brzdový kotouč: Braking S3 Battfly, 203mm – 6 děr
Přední Pneumatika:  Vittoria E-MAZZA 29″x 2.6
Zadní Pneumatika: Vittoria E-MARTELLO 27,5″x 2.8
Ráfky: MAVIC E-DEEMAX 29″- 27.5″
Řídítka: Fantic Racing-800mm- Ø35 – stoupání 20MM
Představec: Fantic Racing-35mm- Ø35
Sedlovka: Crankbrothers HIGHLINE 7 Ø 30.9 S-M 100mm, L 125mm
Sedlo: Selle Italia Novus Boost X CROSS Superflow
Poznámka (*):FANTIC MOTOR si vyhrazuje právo změnit technické vlastnosti bez předchozího upozornění. Všechny obrázky jsou přiloženy pro ilustrační účely. Produkty se mohou změnit.
velikosti ebike S L pruhledna

GEOMETRIE

XMF 1.7 GEOMETRIE
VELIKOST RÁMU
 

S

M

L

A [mm]
390
430
470
B [mm]
590
620
650
E [mm]
459
459
459
F[mm]
364
364
364
D1 [mm]
1226
1256
1281
B2 [mm]
414
443
469
B1 [mm]
175,5
177
181
C2 [mm]
596
596
596
C [mm]
105
110
120
A3 [deg]
72
72
72
C4 [deg]
64
64
64,5