fantic-motor

XEF 1.8 SPORT

FANTIC XEF 1.8 SPORT

Toto kolo je evolucí oceněného modelu XF1 Integra 180 a přináší ještě větší výkon a spolehlivost. Kombinace nového hliníkového enduro rámu s optimalizovanou geometrií pro pohodlní a obratnost a kvalitních komponentů vytváří jedno z nejvýkonnějších dostupných enduro E-MTB na trhu.

Model XEF 1.8 Sport je vstupenkou do enduro segmentu značky Fantic. Nabízí zdvihy 180 mm a skvěle vyvážený komponentový mix, který nenechává nikoho na pochybách o potenciálu tohoto kola. Díky mullet upořádání kol Mavic E-Deemax navržených speciálně pro elektrokola a optimalizované geometrii je náš ebike mimořádně hravý při sjezdu, a přitom stále ochotně stoupá zpátky na vrchol. Schopnosti tohoto kola s DNA značky FANTIC vás překvapí!

MOTOR A BATERIE

Na XEF 1.8 Sport je nainstalován špičkový motor Brose S-MAG, navržený speciálně pro sportovní horské ebiky a pro ty nejnáročnější jezdce. Kromě výkonu 90Nm jsou hlavními přednostmi motoru ticho a plynulost při šlapání, kontrolovaný rozjezd v prudkých kopcích, nulový odpor ve vypnutém stavu, kompaktní rozměry a nízká hmotnost pouze 2,8 kg

Vyjímatelná baterie s kapacitou 720 Wh se vyznačuje dlouhou životností i při vysokém namáhání. Fantic používá baterie vlastní výroby, které se vyznačují velmi malou délkou, což přispívá k centralizaci hmotnosti a ještě lepšímu výkonu při sjezdu a zatáčení.

RÁM A ZADNÍ STAVBA

Celá enduro řada XEF využívá hliníkový hlavní rámový trojúhelník s optimalizovanou geometrií speciálně navrženou pro enduro e-bike. Fantic najde cestou předělávání klasických kol, své modely rovnou vyvíjí jako elektrokola. Geometrie zajišťuje pohodlný posed a zároveň ideálně vyvážené vlastnosti při sjezdu. 

Zadní stavba stlačuje letmo uložený pružinový tlumič pomocí přepákovaného jednočepu. Toto řešení zajišťuje lineární chod a využití celého zdvihu tlumiče. Umístění zadního tlumiče, který prochází sedlovou trubkou, zajišťuje optimální rozložení hmotnosti a společně s krátkou baterií přispívá k centralizaci celkové váhy. Díky tomu je kolo pocitově velmi mrštné a hravé.

KOMPONENTY

Model XEF 1.8 Sport je postaven pro dosažení nejlepšího poměru cena/výkon. Vyvážený mix komponentů poskytuje spolehlivý výkon ve všech ohledech. Ať už jde o tlumení se zdvihem 180mm, které je v režii osvědčeného výrobce RockShox – konkrétně vidlice Domain R a pružinový tlumič SuperDeluxe Coil Select+. O brzdný výkon se starají čtyřpístkové brzdy Sram Code R a kotouče Braking s rozměry 220/203mm. Slabý článek rozhodně nepředstavují ani zapletená kola Mavic E-Deemax obutá do bezdušových plášťů výrobce Vittoria. Samozřejmostí je 1×12 řazení Sram Eagle. Komponentový mix doplňují měkké gripy Switch, řídítka a představec FSA Comet a pohodlné sedlo Selle Italia MODEL-X Comfort Superflow umístěné na teleskopické sedlovce Switch SW o průměru 30.9mm.

BAREVNÉ VARIANTY

ZELENÁ

BÍLÁ

TEST ČASOPISU ELECTRIC BIKE

Příbuzný model XEF 1.9 Race prošel testem redaktorů z časopisu ELECTRICBIKE, kteří si z testu odnášely velice pozitivní dojmy: 

„Je to enduro kolo pro zkušené bikery, kteří se nebojí pustit brzdy a nechat podvozek a tlumiče, ať samy dlí nad bezpečnou a jistou stopou a poradí si s nástrahami trati. Pochopitelně je potřeba ukázat, kdo tu velí, a pevně držet řídítka, abychom nebyli vytrestáni. Kolo sedí i na nejhorších dírách doslova jako přilepené a neuhne před ničím. Perfektní pozice za řídítky umožňuje bezpečnou pilotáž a absolutní kontrolu nad touto bestií, která nijak neodmlouvá a nechá se od důsledného jezdce poměrně ochotně zkrotit a vést přesně podle jeho představ.“

Kompletní test je k přečtení zde.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Motor: Brose S-Mag 36, točivý moment: 90 Nm
Baterie: Fantic, Lithium Ion, 36 Volt, 720Wh
Display: Brose Remote
Rám: Hliníkový, velikosti: S – M – L
Vidlice: RockShox Domain R 180mm
Tlumič: RockShox SuperDeluxe Coil Select+
Převodník: Sram 34t
Kliky: FSA
Přehazovačka: Sram NX
Řadicí páky: Sram NX Eagle
Kazeta: Sram SX, 12V, 11-50
Řetěz: Sram NX
 
Přední brzda: Sram Code R – 4 pístová kotoučová brzda
Zadní brzda: Sram Code R – 4 pístová kotoučová brzda
Přední brzdový kotouč: Braking S3 Battfly, 220 mm – 6 děr
Zadní brzdový kotouč: Braking S3 Battfly, 203 mm – 6 děr
Přední Pneumatika: Vittoria E-MAZZA 29″x 2.6
Zadní Pneumatika: Vittoria E-MARTELLO 27,5″x 2.8
Ráfky: MAVIC E-DEEMAX 29″- 27.5″
Řídítka: FSA Comet 800mm Ø35 – zdvih 25 mm
Představec: FSA Comet 35mm  Ø35 – zdvih +6°
Sedlovka: SWITCH SW Ø 30.9
Sedlo: Selle Italia MODEL-X Comfort Superflow 145
Poznámka (*):FANTIC si vyhrazuje právo změnit technické vlastnosti bez předchozího upozornění. Všechny obrázky jsou přiloženy pro ilustrační účely. Produkty se mohou změnit.
velikosti ebike S L pruhledna

GEOMETRIE

XMF 1.7 GEOMETRIE
VELIKOST RÁMU
 

S

M

L

A [mm]
390
430
470
B [mm]
590
620
650
E [mm]
459
459
459
F[mm]
364
364
364
D1 [mm]
1226
1256
1281
B2 [mm]
414
443
469
B1 [mm]
175,5
177
181
C2 [mm]
596
596
596
C [mm]
105
110
120
A3 [deg]
72
72
72
C4 [deg]
64
64
64,5