XEF 1.8 SPORT
FANTIC XEF 1.8 SPORT
Toto kolo je evolucí oceněného modelu XF1 Integra 180 a přináší ještě větší výkon a spolehlivost. Kombinace nového hliníkového enduro rámu s optimalizovanou geometrií pro pohodlní a obratnost a kvalitních komponentů vytváří jedno z nejvýkonnějších dostupných enduro E-MTB na trhu.
Model XEF 1.8 Sport je vstupenkou do enduro segmentu značky Fantic. Nabízí zdvihy 180 mm a skvěle vyvážený komponentový mix, který nenechává nikoho na pochybách o potenciálu tohoto kola. Díky mullet upořádání kol Mavic E-Deemax navržených speciálně pro elektrokola a optimalizované geometrii je náš ebike mimořádně hravý při sjezdu, a přitom stále ochotně stoupá zpátky na vrchol. Schopnosti tohoto kola s DNA značky FANTIC vás překvapí!
MOTOR A BATERIE
Na XEF 1.8 Sport je nainstalován špičkový motor Brose S-MAG, navržený speciálně pro sportovní horské ebiky a pro ty nejnáročnější jezdce. Kromě výkonu 90Nm jsou hlavními přednostmi motoru ticho a plynulost při šlapání, kontrolovaný rozjezd v prudkých kopcích, nulový odpor ve vypnutém stavu, kompaktní rozměry a nízká hmotnost pouze 2,8 kg.
Vyjímatelná baterie s kapacitou 720 Wh se vyznačuje dlouhou životností i při vysokém namáhání. Fantic používá baterie vlastní výroby, které se vyznačují velmi malou délkou, což přispívá k centralizaci hmotnosti a ještě lepšímu výkonu při sjezdu a zatáčení.
RÁM A ZADNÍ STAVBA
Celá enduro řada XEF využívá hliníkový hlavní rámový trojúhelník s optimalizovanou geometrií speciálně navrženou pro enduro e-bike. Fantic najde cestou předělávání klasických kol, své modely rovnou vyvíjí jako elektrokola. Geometrie zajišťuje pohodlný posed a zároveň ideálně vyvážené vlastnosti při sjezdu.
Zadní stavba stlačuje letmo uložený pružinový tlumič pomocí přepákovaného jednočepu. Toto řešení zajišťuje lineární chod a využití celého zdvihu tlumiče. Umístění zadního tlumiče, který prochází sedlovou trubkou, zajišťuje optimální rozložení hmotnosti a společně s krátkou baterií přispívá k centralizaci celkové váhy. Díky tomu je kolo pocitově velmi mrštné a hravé.
KOMPONENTY
Model XEF 1.8 Sport je postaven pro dosažení nejlepšího poměru cena/výkon. Vyvážený mix komponentů poskytuje spolehlivý výkon ve všech ohledech. Ať už jde o tlumení se zdvihem 180mm, které je v režii osvědčeného výrobce RockShox – konkrétně vidlice Domain R a pružinový tlumič SuperDeluxe Coil Select+. O brzdný výkon se starají čtyřpístkové brzdy Sram Code R a kotouče Braking s rozměry 220/203mm. Slabý článek rozhodně nepředstavují ani zapletená kola Mavic E-Deemax obutá do bezdušových plášťů výrobce Vittoria. Samozřejmostí je 1×12 řazení Sram Eagle. Komponentový mix doplňují měkké gripy Switch, řídítka a představec FSA Comet a pohodlné sedlo Selle Italia MODEL-X Comfort Superflow umístěné na teleskopické sedlovce Switch SW o průměru 30.9mm.
TEST ČASOPISU ELECTRIC BIKE
Příbuzný model XEF 1.9 Race prošel testem redaktorů z časopisu ELECTRICBIKE, kteří si z testu odnášely velice pozitivní dojmy:
„Je to enduro kolo pro zkušené bikery, kteří se nebojí pustit brzdy a nechat podvozek a tlumiče, ať samy dlí nad bezpečnou a jistou stopou a poradí si s nástrahami trati. Pochopitelně je potřeba ukázat, kdo tu velí, a pevně držet řídítka, abychom nebyli vytrestáni. Kolo sedí i na nejhorších dírách doslova jako přilepené a neuhne před ničím. Perfektní pozice za řídítky umožňuje bezpečnou pilotáž a absolutní kontrolu nad touto bestií, která nijak neodmlouvá a nechá se od důsledného jezdce poměrně ochotně zkrotit a vést přesně podle jeho představ.“
TECHNICKÁ SPECIFIKACE
GEOMETRIE
S
M
L