XX 250 2025
OPRAVDOVÝ ŠAMPION
FANTIC XX 250
Všichni si mysleli, že dvoutaktům odzvonilo, ale naše XX 250 2T je natolik dobře odladěná, že dokázala vyhrát evropský šampionát EMX250, čímž smetla konkurenci 4-taktů. Díky svému explozivnímu výkonu se neztratí ani proti velkým čtyřtaktním čtyřistpadesátkám.
Fantic vzal legendární model Yamaha YZ 250 a pro modelový rok 2025 přidal nálož vlastních lepšení v čele s většími chladiči, laděným výfukem Arrow, přepínačem palivových map, vlastní ECU a upravenou ergonomií díky novým plastům a novému tvaru nádrže. Fantic XX 250 je dospělá moderní motorka, která nabízí skvělou ovladatelnost, prvotřídní výkon a zábavu při každém kole na trati.
MOTOR
Velice oblíbený dvoutaktní motor známý z modelu Yamaha YZ 250 nabízí ještě lepší exploxivní dvoutaktní sílu díky novému pístu vyladěným továrním týmem Fantic Racing.
Díky intenzivnímu výzkumu a studování závodních dat se nám podařilo odladit řídí jednotku tak, aby z motoru dostala největší porci výkonu přesně tam, kde ji zrovna potřebujete. K tomu dopomáhá i na zakázku odladěný výfuk Arrow.
Třešničkou na dortu je 38mm karburátor Keihin, který díky solenoidem řízené trysce dále zvyšuje výkon, když je to na trati potřeba.
NEJEN COOL
Pochromované koleno výfuku s fantastickým vzhledem řekne světu nahlas a jasně o zázracích dvoutaktů.
Výfukový systém byl vyvinut naším oddělím výzkumu a vývoje ve spolupráci se značkou Arrow. Vznikla tak klíčová komponenta pro optimální výkon motoru a je navržena speciálně pro použití na vysoké úrovni MX .
Díky hliníkovému tlumiči hluku zajišťujeme také dodržování hlukových předpisů FIM.
100% připraveno na závod!
JAKÉ NASTAVENÍ DNES CHCEŠ?
Jaká je dnes trať? Mokrý písek? Hluboké bláto? Sucho a tvrdo? Žádný problém.
Fantic XX 250 je dodáván se dvěma nastaveními mapování motoru s ovládáním přímo z řídítek.
Měkká mapa zpožďuje načasování zapalování, poskytuje jemnější podání a je doporučená pro zrádnější terén, pro motocykl, který je vždy citlivý a ovladatelný, aniž by obětoval adrenalinový nával maximálního výkonu.
Druhá mapa je určená pro agresivní podání výkonu přesně tak, jak to od dvoutaktu čekáte.
NEJLEPŠÍ PODVOZEK
XX250 se může pochlubit nejkonkurenceschopnějším rámem a odpružením ve své třídě. Výjimečně přesný high-tech dvojitý kolébkový rám z hliníku pro optimální tuhost a lehkost váží pouhých 8 kg. Jaký je to pocit při jízdě? Maximální přesnost a odezva pro špičkový výkon za jakýchkoli podmínek.
Odpružení Kayaba je po léta měřítkem pro terénní motocykly a není třeba jej představovat. Olejové vidlice Kayaba SSS (Speed Sensitive System) 48 mm s uzavřenou kartridží mají zdvih 300 mm a jsou plně nastavitelné pro předpětí, odskok a kompresi. Perfektní přizpůsobení pro jakoukoli úroveň ježdění, od začátečníků až po závodní profesionály. Zadní tlumič je také Kayaba se zdvihem 315 mm.
SOUSTŘEĎTE SE NA ZÁVOD
Jak skvělé je měnit filtr jednou rukou? Nevyžaduje žádné nástroje a během několika sekund je motorka znovu připravena k použití. Je to tak jednoduché! Protože co se opravdu počítá, je čas na sedadle, ne zastávky v boxech.
Po pečlivé analýze průtoku vzduchu a zkušebních jízdách s našimi jezdci zvolili inženýři Fantic optimalizovanou velikost airboxu pro maximální výkon. Nový design také zaručuje minimum nečistot, takže do filtru TwinAir vstupuje pouze čerstvý vzduch .
FACTORY FEELING
Chceme, abyste zůstali soustředění a bdělí od prvního do posledního kola, přesně tak, jak to vyžadujeme od našich jezdců.
To je důvod, proč jsme na základě zpětné vazby od továrního týmu přepracovali tvar nádrže a plastů tak, abychom ještě více zlepšili ergonomii a pohyb v sedle.
Navíc se nám podařilo na všechny naše nové dvoutakty dostat větší chladiče, které poskytují o 35% lepší chladící účinek, což je obzvlášť u extrémně namáhaného malého motoru zásadní.
TECHNICKÁ SPECIFIKACE
Motor
Motor: kapalinou chlazený 2taktní jednoválec
Karburátor: Keihin ø38
Objem: 249 ccm
Zdvih: 72 mm
Systém zapalování: CDI
Převody: 5
Vrtání: 66,4 mm
Startér: Nakopávací startér
Spojka: Vícelamelová mokrá spojka
Mazací systém: Premix
Kompresní poměr: 8,9 – 10,6 : 1
Podvozek
Rám: Hliníková částečně dvojitá kolébka
Brzdy: Přední brzdový kotouč ø270mm – Zadní brzdový kotouč ø240mm
Přední odpružení: KYB ø48 mm, plně nastavitelné, zdvih 300mm
Zadní odpružení: KYB ø48 mm, plně nastavitelné, zdvih 315mm
Ráfky: 21×1,6 – 19×2,15
Pneumatiky: 80/100-21, 110/90-19
Kyvné rameno: Hliník s variabilním průřezem a progresivním článkem
Rozměry
Výška sedadla: 970 mm
Palivová nádrž: 8,0 l
Suchá hmotnost: 98 Kg
Množství motorového oleje: 0,8 l
Délka: 2185 mm
Výška: 1290 mm
Rozvor: 1485 mm
Šířka: 825 mm