fantic-motor

FANTIC XEF 310

PERFEKTNÍ VÝVÁŽENÍ VÝKONU A OBRATNOSTI

FANTIC XEF 310 4T

Fantic přidává novinku do své nabídky ostrých endur. Svůj debut má čtyřtaktní model XEF 310, který zapadá přesně mezi modely XEF 250 a XEF 450 a může se pochlubit dokonalou rovnováhou mezi nejlepšími vlastnostmi těchto modelů. V praxi to znamená extrémní agilitu a nenáročné ovládání, což v kombinaci se skvěle dávkovatelným výkonem znamená  stejně zábavnou jízdu jako na XEF 250, ale s výkonem a točivým momentem podobným XEF 450. 

Fantic XEF 310 uspokojí profesionála i amatéra, díky pečlivě odladěné křivce výkonu a nastavitelným palivovým mapám pomocí aplikace WiGET si motorku můžete naladit přesně podle vašich potřeb. Samozřejmostí je výfuk Arrow a nejnovější verze ovládacích prvků na řídítkách. 

MOTOR

Osvědčený čtyřtaktní motor prošel důkladnou úpravou a navýšení objemu válce zaručuje dostatek extra výkonu a přitom netrhá ruce z kloubů. Důležitým aspektem je dostatek točivého momentu i v nízkých otáčkách. Výkon je pak skvěle rozložen, takže XEF 310 rozhodně nedochází dech ani pod plným plynem při ostrém závodním nasazení. 

Výkon 450 může být někdy až příliš agresivní a v momentě, když jste unavení, vás může pěkně vytrestat. Tento motor se ale dokáže skvěle přizpůsobit vašim potřebám, a díky absenci „Strachu z výkonu“ vás jízda na plný plyn bude o to víc bavit! K zábavě navíc přispívá i laděný výfuk Arrow se skvělým zvukem. 

ELEKTRONICKÁ VÁBAVA

Charakter motoru si můžete dále přizpůsobit pomocí tří palivových map (Standard/Hard/Soft) na novém sdruženém přepínači, kde najdete také devítistupňovou kontrolu trakce.

Důsledným testováním prošla také pozice všech ovladačů na řídítkách a jejich minimalistická velikost, což v současné podobě umožňuje nejlepší ergonomii ovládání. Vlevo najdete podsvícený přepínač map a kontroly trakce, vpravo startér a chcípák. Jednoduché, funkční, elegantní, bez plýtvání místem. 

XXF 250 RAM

RÁM A PODVOZEK

Stejně jako jeho sourozenci 250 a 450 se model XEF 310 může pochlubit šasi, která nemá na enduro scéně konkurenci. Lisované, extrudované a tlakově lité komponenty spojují své síly, aby zaručily ideální rovnováhu lehkosti, tuhosti, hbitosti a přesnosti. Vysoce kvalitní odpružení zaručuje ultra přesné ovládání, využívající každý milimetr zdvihu k vyhlazování terénu, poskytování zpětné vazby a minimliazaci únavy jezdce. Proto jsme zvolili KYB 48mm SSS (Speed Sensitive System) olejovou vidlici  se zdvihem 300 mm a extra širokým nastavením předpětí, odskod a kompresi. Zadní tlumič je také Kayaba se zdvihem 315 mm.

DR JEKYLL A PAN HYDE

Součástí Fantic e-Package je také speciální aplikace WiGET, dostupná pro Android i iOS, díky které máte několik motocyklů v jednom.

Jednoduchým kliknutím ze smartphonu se řídící jednotka vstřikování přizpůsobí jednomu z předdefinovaných nastavení vyvinutých továrním týmem Fantic Racing nebo si můžete vytvořit vlastní nastavení motoru pro jakýkoli terén a povětrnostní podmínky.

Aplikace dále nabízí počítadlo motohodin, přidávání servisních poznámek, diagnostiku a zobrazování dat motoru v reálném čase.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Motor

Motor: kapalinou chlazený 4taktní jednoválec, 4 ventily, DOHC

Objem: 304 ccm

Zdvih:  53,6 mm
Systém zapalování: TCI
Převody: 6

 

Vrtání: 85 mm
Startér: Elektrický startér
Spojka: Vícelamelová mokrá spojka

Kompresní poměr: 12.8:1

 

Podvozek

Rám: Hliníkový obvodový rám
Pneumatiky: 90/90-21, 140/90-18
Brzdy: Přední brzdový kotouč  ø270mm – Zadní brzdový kotouč ø245mm
Přední odpružení: KYB  ø48 mm, plně nastavitelné, zdvih 310mm
Zadní odpružení: KYB  ø48 mm, plně nastavitelné, zdvih 315mm

 

Ráfky: 21×1,6 – 18×2,15

Kyvné rameno: Hliník s variabilním průřezem a progresivním článkem

Rozměry

Výška sedadla: 955 mm
Palivová nádrž: 7,9 l
Suchá hmotnost: 106 Kg

Délka: 2175 mm

Výška: 1270 mm

Rozvor: 1480 mm