XEF 250 2025
VOLBA ŠAMPIONŮ
FANTIC XEF 250
Model XEF 250 je náš nejúspěšnější model co se titulů týče. V roce 2023 jich naši získali celkem pět, zmiňme například dominanci ve světovém šampionátu juniorů a žen.
Pro modelový rok 2025 přichází nejmenší endurový čtyřtakt s novým nastavením tlumičů, přepracovaným mapováním motoru a stejně jako celé enduro řada s novým tvarem plastů kolem nádrže pro lepší ergonomii, novou přední maskou a novým předním blatníkem.
XEF 250 splňuje podmínky homologace a lze jej postavit na značky s možností řízení se skupinou L3e-A2 (od 18 let).
MOTOR A VÝFUK
Vysoce výkonný čtyřtaktní motor Yamaha o objemu 250 ccm disponuje vysokou oblibou a jako všechny motory Yamaha je znám pro svou spolehlivost a širokou použitelnost.
Díky zpětné vazbě od našich závodníků jsme motor mohli naladit přesně tak, aby skvěle posloužil jak amatérům, tak ostříleným závodníkům. Navíc máte možnost si mapování motoru upravit na míru v telefonu.
Jako na všech našich závodních modelech najdete laděný výfuk Arrow, který těsně obepíná dozadu nakloněný válec a tvoří tak nerozlučnou dvojici.
Model XEF 250 se nám podařilo zhomologovat na Euro 5, takže jej můžete řídit i na silnici s ŘP sk. A2, tedy od 18-ti let.
NEJLEPŠÍ ODPRUŽENÍ
Vysoce kvalitní odpružení by mělo zaručit ultra přesné ovládání, využívající každý milimetr zdvihu k žehlení terénu a poskytování takové zpětné vazby, kterou jezdec potřebuje pro maximální soustředění na trať a její nástrahy.
Proto jsme zvolili olejovou a plně nastavitelnou vidlici KYB SSS 48mm (Speed Sensitive System) se zdvihem 310. Zadní tlumič je také od Kayaby se zdvihem 317 mm.
Tato kombinace tlumení se ve světě motokrosu etablovala jako jedna z nejlepších sériově dodávaných platforem, která vyhovuje nejširšímu spektru jezdců. Nyjí si její výhody můžete naplno vychutnat i v enduro provedení.
DR JEKYLL A PAN HYDE
Se speciální aplikací WiGET je to jako mít několik bajků v jednom.
Jednoduchým kliknutím ze smartphonu se ECU motocyklu přizpůsobí jednomu z mapovacích nastavení vyvinutých Fantic Racing , nebo si můžete vytvořit vlastní nastavení motoru pro jakýkoli terén a povětrnostní podmínky.
Je také možné odečítat měřidlo motocyklu, přidávat servisní poznámky, získávat diagnostiku a zobrazovat data motoru v reálném čase .
KLÍČEM JE KONZISTENCE
Jezdec je vítěz, pokud zůstane konstantní od začátku do konce rozjížďky.
To je důvod, proč jsme tvrdě pracovali s týmem Enduro Factory na vývoji ergonomického designu, který je elegantní, čistý a tvarovaný tak, aby vám poskytl maximální svobodu jízdy.
Pro modelový rok 2025 zda máme nové plasty na nádrži, přední blatník a tabulku se světlem. Nový tvar má i devítilitrová nádrž. Všechny tyto změny vychází z modelu XE 300 a zajišťují lepší ovládání motocyklu a pohyb jezdce.
TECHNICKÁ SPECIFIKACE
Motor
Motor: kapalinou chlazený 4taktní jednoválec, 4 ventily, DOHC
Homologace: Euro 5
Objem: 250 ccm
Mazací systém: Mokrá jímka
Zdvih: 53,6 mm
Systém zapalování: TCI
Převody: 6
Vrtání: 77 mm
Startér: Elektrický startér
Spojka: Vícelamelová mokrá spojka
Podvozek
Rám: Hliníkový obvodový rám
Pneumatiky: 90/90-21, 140/90-18
Brzdy: Přední brzdový kotouč ø270mm – Zadní brzdový kotouč ø240mm
Přední odpružení: KYB ø48mm USD, plně nastavitelné, zdvih 310 mm
Zadní odpružení: KYB – plně nastavitelné, zdvih 317 mm
Ráfky: 21×1,6 – 18×2,15
Kyvné rameno: Hliník s variabilním průřezem a progresivním článkem
Rozměry
Výška sedadla: 955 mm
Délka: 2175 mm
Palivová nádrž: 7,9 l
Rozvor: 1480 mm
Hmotnost: 106 Kg
Výška: 1270 mm